Kontakt

autodetailing, detailing, leštění, čisté auto, mytí aut, ruční mytí aut, ošetření vozu, car detailing, renovace laku, keštění laku, nano ochrana, voskování laku, vosk, carnauba, swisswax, leštíme, leštímecz, leštíme.cz, lestime.ct, čištění parou, parní čištění, tepování sedaček, tornador, čištění tlakem, čištění interiéru, interiér vozu, čištění vozů, ruční mytí, ruční mytí aut, mytí vozidel, mytí automobilu

CO JE TO
AUTO DETAILING ?

Auto detailing, který je dnes díky NANO produktům posunut na novou úroveň, je velmi důkladné čištění, leštění a voskování automobilů, interiéru i exteriéru, jehož cílem je obnovit a udržovat exkluzivní, vysoce kvalitní vzhled
automobilu, kterého je dosaženo těmito 3 hlavními fázemi:

1) Důkladné číštění
2) Renovační leštění
3) Ochranná vrstva




Auto detailing,

kromě zlepšení vzhledu pomáhá zachovat/zvýšit prodejní hodnotu vozu, ale také zvyšuje ochranné vlastnosti povrchu laku před UV zářením, vyblednutím, drobnými škrábanci od kamínků, agresivní solí atp.


Detailing exteriéru


Detailing exteriéru zahrnuje čištění a leštění laku vozu, chromovaného obložení, oken, kol a pneumatik. Různí detaileři používají rozdílné produkty včetně detergentů, clay hmot, vosků, leštících past, různých aplikátorů, speciálních utěrek, ale také různorodé technologické postupy.


Tři hlavní fáze detailingu exteriéru:


1)  podrobné čištění

2) leštění ( korekce )

3) dnes převážně NANO ochrana ( protekce ). 


Jednotlivé fáze mohou probíhat ve více krocích. Např. protekčních produktů je možno nanášet více druhů a v několika vrstvách a tím je dosaženo dlouhodobějšího efektu a kvalitnější ochrany, navíc některé produkty se vzájemně doplňují.Můžete se tedy setkat s autodetailery, kteří prováději detailing exteriéru v extremních případech i v 10. krocích.


Čištění se dělí dále například na odstranění všech cizích částic z povrchu pomocí ručního mytí za pomoci saponátů nebo clayingu.

Clay hmota pomáhá čistit kontaminace / nečistoty z laku, které nelze odstranit běžným mytím. Kontaminace laku může pocházet z průmyslových spadů, nečistot rozptýlených ve vzduchu, asfaltu a zvířecího trusu.





                Leštění se odkazuje na použití mechanických leštidel aplikovaných ručně nebo strojně za použití zvláštních leštících kotoučů, které odstraňují jemnou vrstvu laku z vozidla a tím odstraňují jemné škrábance a hologramy z laku, které vznikly nevhodnou údržbou vozidla jako je  mytí kartáčem, automatické myčky, špatné ruční sušení atp. Ochrana spočívá v použití ochranného dnes převážně díky vývojových trendů NANO materiálu ( v kapalném nebo pastovitém stavu ), který zabraňuje cizorodým látkám snadno se udržet na povrchu vozidla, včetně vody, prachu, pylu a jiné špíny. Vosky a sealanty poskytují tuto bariéru dokonce i proti hmyzu, nebo nepřízni počasí a díky ochranné vrstvě, která vytvoří povrchový film s miniem adhéze, na kterém stékájí nečistoty snáze společně s kapkami vody, bez potřeby povrch vozu násilím drhnout  za pomocí kartáče a tím lak zároveň škrábat a zbytečně jej tak poškozovat.



Detailing interiéru


Detailing interiéru zahrnuje čištění prostoru pro cestující ve vozidle. Vysávání je standardní, dále se používá parní čištění, tekuté čisticí prostředky, kartáče a odstraňovače skvrn z potahů sedadel. Některé neporézní povrchy mohou být rovněž leštěné. Provádí se také impregnace kožených sedaček, mokré čištění, ionizace interiéru atp..



Detailing motoru a kol


Někteří detaileři nabízí také detailing motoru, při kterém používají páru, vysokotlaké čističe, odmašťovače a všestranné čisticí prostředky k čištění pod kapotou auta a kolem podběhů kol včetně disků


Detailing nezahrnuje mechanické práce na karoserii, lakování, ani mechanické či čalounické opravy.




Slovníček pojmů

S těmito se při auto detailingu můžete setkat

APC: All Purpose Cleaner – univerzální čistič použitelný v různém ředění skoro na všechno


ONR: Only wash, No rinse (metoda mytí bez oplachu) nebo Optimum No Rinse (konkrétní bezoplachový šampon)


TFR: Traffic Film Remover – většinou trochu silnější čistič který dobře odmašťuje a jako takový skvěle sundává film mastnýcn nečistot, který se

na autě tvoří např. při jízdě v dešti


Sheeting: Samovolný odtok vody z laku, efekt vznikající po aplikaci ochrany (vosk, sealant, keramika) na lak


Beading: Efekt tvorby kapiček při dešti, opět vznikající po aplikaci ochrany na lak


Waterless: Metoda mytí částečně podobná ONR, až na to, že se vůbec nevyužívá voda – pouze čistící roztok v rozpračovači a mikrovláknové utěrky. Šetrnnost ve smyslu detailingu je dosti diskutabilní.


2BM: Two bucket method – využívání dvou věděr při mytí pro minimalizaci rizika poškrábání laku


Chcete vědět ještě více ?

KLIKNI ZDE